سفارش تبلیغ
صبا ویژن

میزان امنیت درب اتوماتیک

امنیت درب اتوماتیک، یکی از مزای آن است. درب اتوماتیک به عنوان پاسخی به نیازی برای زندگی امروز طراحی شد. این درب ها در مقایسه با انواع درب دستی دارای مزایایی است که استفاده از آن را مطلوب تر کرده است. این موضوع از چند بعد قابل بررسی است. یکی از مهم ترین ابعاد آن، میزان امنیت درب های اتوماتیک است.

امنیت درب اتوماتیک

یکی از اصلی ترین موارد در مقایسه میان درب اتوماتیک و درب دستی، میزان تامین امنیت است. امروزه استفاده از انواع سیستم های درب اتوماتیک بسیار رایج شده است.  باز کردن درب اتوماتیک یا درب برقی به صورتی است که به خودی خود باز می شود ولی در درب های نیمه اتوماتیک نیاز به فشار دادن یا کشیدن دسته و یا کلید است.

تعیین اینکه کدام درب امن ترین است، دشوار است. مشاهدات نشان می دهند که در هر رابطه با هر کدام از درب ها، متغیرهای مستقل گوناگونی وجود دارد که موجب می شود نتوانیم به راحتی مقایسه ای قطعی داشته باشیم.

تولید کنندگان سخت افزار درب اتوماتیک، تولیدات خود را در آزمایشگاه های آزمایشی مستقل ارزیابی می کنند تا اطمینان پیدا کنند که آن ها پیش از ارائه و فروش محصولاتشان، به حداقل استانداردهای امنیتی دست پیدا کرده اند. معمولا آزمایشگاه های  مستقل این دستگاه ها را تأیید نمی کنند و یا طراحی آن را رد می کنند تا زمانی که عملکرد آن به شکل معقولی از حداقل استاندارد ها فراتر باشد.

با توجه به این که مجموعه متنوعی از الزامات، قرار دادن محصول و محل نصب درب اتوماتیک وجود دارد، سیستم این درب ها نیز ممکن است عملکرد بالاتری در مقایسه با انواع دیگر داشته باشد. با این وجود، فاکتور یا نرم افزاری وجود ندارد که در میان هر دو نوع درب اتوماتیک یا درب دستی، کدام یک مناسب تر و ایمن تر هستند . اگر هر کدام از درب های دستی یا اتوماتیک به درستی نگهداری نشوند، هر کدام می توانند غیر ایمن باشند.

برای مکان هایی که از ورودی آن اشیاء سنگین  به طور مرتب عبور می کنند، مانند فروشگاه ها، درب های اتوماتیک که به درستی کار می کنند، انتخاب مناسب و خوبی است.

همچنین درب های اتوماتیک به دلیل داشتن ریموت کنترل و چشمی، می توانند گزینه مناسبی جهت کنترل رفت و آمد ها باشند.

 

منبع: کنودر