سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای کامل انتخاب جدیدترین انواع آباژور 1398

آباژور ها گزینه خوبی برای نورپردازی خانه هستند. انتخاب آباژور در دکوراسیون، کار جذابی است. نورپردازی دکوراسیون منزل برای تامین نور مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل باید در انتخاب لوستر، آباژور و منابع نور در دکوراسیون دقت کنید.

انواع آباژور ها

لوستر و آباژور در دکوراسیون داخلی منزل یا دفتر کار، از عناصری هستند که هم جنبه دکوراتیو دارند و هم جنبه کاربردی. انتخاب وسایل روشنایی نیاز به بررسی نکاتی دارد. منبع نور در هر فضایی می تواند با استفاده از ابزار های گوناگون تامین شود، اما این که بر چه اساسی این انتخاب صورت گیرد موضوع دیگری است.

تنوع لوستر ها و آباژور ها کاربری های گوناگونی برای آن ها ایجاد می کند که این کاربری ها، از مهم ترین معیار های انتخاب است. این تنوع آنقدر زیاد است که انتخاب را دشوار می کند.

اگر تصمیم دارید آباژور بخرید، ابتدا لازم است، چیدمان منزل یا فضای کار و اندازه لوستر متناسب با آن را در نظر بگیرید.

آباژور ها انواع گوناگونی دارند. ممکن است آباژور ایستاده، پایه دار، رومیزی و آباژورهایی با کلاهک های رنگی باشند.

انواع آباژور

آباژور‌ ها دارای شکل و اندازه های گوناگون هستند. انواع مدل آباژور شامل:

  • آباژور ایستاده
  • آباژور پایه دار
  • آباژور رومیزی

 

انواع آباژور ها

انواع آباژور ها

آباژور ایستاده

آباژور ایستاده می‌تواند تنها وسیله روشنایی در فضا باشد. برای تامین نور بیشتر می توانید از چند آباژور رومیزی استفاده کنید. تناسب طرح و رنگ آباژور را با سبک دکوراسیون فراموش نکنید.

آباژور‌ پایه‌دار

آباژور پایه‌ دار از اجزای دکوراسیون مدرن است. این آباژور را می تواند هم به عنوان آباژور رومیزی و هم به عنوان آباژور ایستاده مورد استفاده قرار گیرد. این آباژور ها در فضا هایی با سقف کوتاه، موجب‌ بلندتر به نظر رسیدن سقف می شوند. آباژور‌ پایه‌دار، مناسب فضای پذیرایی است.

آباژور رومیزی

آباژور رومیزی برای استفاده در دکوراسیون دفتر کار و کنار تخت خواب بسیار مناسب است. آباژور های دیمر دار می توانند با تغییر نور اتاق فضای دلپذیرتری به وجود آورند.

آباژور

روشنایی انواع مدل آباژور

آباژور ها باعث بهتر دیده‌ شدن جزییات دکوراسیون می‌شوند. وجود تنها یک منبع نور اصلی در فضا، موجب می شود به جزئیات دیگر دکوراسیون توجه چندانی نشود. آباژور ها ابزار خوبی برای دیده شدن جزئیات دکوراسیون هستند. برای اینکه متوجه شوید در کدام فضاها می‌توانید از نور بیشتری استفاده کنید، سوالات زیر را از خود بپرسید؟

اگر سبک دکوراسیون مدرن دارید و از رنگ‌های تیره استفاده می کنید، به نور بیشتری برای محیط نیاز دارید. بنابراین از آباژورهایی با رنگ روشن استفاده کنید. ترکیب نوری که آباژور ایجاد می کند را در نظر داشته باشید. این ترکیب نوری که با کمک شید های رنگی ایجاد می شود، می تواند هماهنگ با دکوراسیون باشد.

فعالیت ‌هایید را که قرار است در هر فضا انجام شود، در نظر داشته باشید. برای مثال نور مناسب برای میز ناهار خوری نمی تواند با یک آباژور رومیزی تامین شود. اما در اتاق خواب، نور کمتری نیاز است. بنابراین می‌توانید برای اتاق خواب، آباژوری انتخاب کنید که با دکوراسیون اتاق خواب هماهنگ باشد و نور زیادی ایجاد نکند.

نور مناسب دکوراسیون فضای باز

اگر تراس دارید و برای فصل‌های گرم از آن فضا برای نشیمن استفاده می‌کنید، لازم است تا نور کافی برای آن تامین کنید. می توانید آباژوری انتخاب کنید که با باطری خورشیدی کار می‌کند و انرژی مورد نیاز را در طول روز ذخیره می‌کند.

انتخاب انواع آباژور

انتخاب انواع آباژور

نکات کاربردی در انتخاب آباژور

 

  • میزان نور مورد نیاز و متناسب با دکوراسیون را در نظر داشته باشید.
  • در انتخاب مدل آباژور، به سبک دکوراسیون، توجه داشته باشید.
  • از آباژور ها در مکان مناسب به منظور تامین نور مورد نیاز دکوراسیون استفاده کنید.
  • از دیمر برای کنترل میزان نور، استفاده کنید.
  • از تکنیک‌ های نورپردازی، برای نشان دادن وسایل دکوراتیو استفاده کنید.

منبع: شکوه نور